חשיבותו של פרופיל הרשת החברתית

מהפכת הweb 2.0 הגיעה!!! ועכשיו היא משנה באופן דרמטי את תהליך חיפוש העבודה. אם בעבר, למועמדים ולמעסיקים הייתה אינטראקציה מועטה בלבד טרם ראיון העבודה, היום המצב שונה לחלוטין. קיימת מגמה הולכת ומתרחבת של חיפוש מועמדים ומשרות באמצעות הרשתות החברתיות. מעסיקים רבים מאמצים שיטות גיוס חדשות ופונים לרשתות החברתיות למציאת מועמדים מתאימים; במקביל, ישנם מעסיקים העורכים "בדיקות" על המועמדים הנמצאים בתהליך גיוס לארגון.
כידוע, חיפוש פשוט בגוגל יוביל את המעסיק הפוטנציאלי לעמוד הפייסבוק, טוויטר, instagram, mySpace, Linkedin וכד' של כל מועמד בתהליך. כמובן שאז יהיו בידיו כל פרטי המועמד, אפילו האישיים ביותר. מצד שני, גם למועמדים המחפשים עבודה יש היום נגישות למידע שבעבר מעסיקים העדיפו להסתיר, כמו סקרי שביעות רצון של העובדים, השכר המקובל בחברה, אופציות קידום ואפילו מבנה ארגוני ומשרות נוספות שפתוחות או ייפתחו בארגון.


להלן מספר טיפים לבניית הפרופיל האישי

  1. תמונת הפרופיל: בחרו תמונת פרופיל מכובדת, כזאת שרואים את הפנים בבירור.
  2. הגבלת המידע בפרופיל: הגבילו את המידע בפרופיל שלכם רק לאותם אנשים שאתם רוצים שיראו זאת באמצעות הגדרות הפרטיות. בכל הרשתות החברתיות אתם יכולים לבחור מי רואה מה. ככה אתה יכולים להעלות תכנים לפרופיל שלכם מבלי לדאוג שמישהו זר או לא רצוי יראה זאת.
  3. השלימו את הפרופיל במלואו: דאגו למלא ולעדכן את שדות ההשכלה והעבודה ואף להשיג ממליצים, זוהי הזדמנות להראות מי אתם, מעיין תקציר קורות חיים. כאשר יש שינויים, דאגו לעדכן אותם גם בפרופיל.
  4. הצטרפות לקבוצות עניין: הצטרפו לקבוצות בתחום בו אתם מחפשים עבודה. תכירו אנשים, תקבלו טיפים מקצועיים ותהיו מעורים בקהילה המקצועית בתחום שלכם.